Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.
Železnice je podstatně stabilnější těleso než silnice. Přemístit tady zastávku nebo celé nádraží není práce na hodinu. Ale stává se to, dokonce i v Praze. Listoval jsem plánem Prahy z roku 1980 a našel pár posunů.
Nejvíc změn je na trati, která se paradoxně dnes používá už jenom velmi málo: z Hostivic přes Prahu-Zličín a Žvahov na smíchovské severní nástupiště (odkud se pokračuje po železničním mostu na hlavní nádraží). V 80. letech existovala zastávka Hlubočepy ve stejnojmenné čtvrti mezi dvěma vysokými viadukty. Dnes se potenciální cestující musejí přesunout asi o kilometr dál pod Děvín, kde je zastávka Praha-Žvahov.
Starý plán hovoří ještě o zastávce Praha-Konvářka, kde bychom ale dneska také už do vlaku nenastoupili. Podobně opuštěná se mi zdá Praha-Cibulka, kde se ovšem ještě stále zastavuje. Že by za to mohla blízkost sídla firmy Seznam? To asi ne, i ti nejdivnější seznamáci asi jezdí busem 123.
Zastávka Praha-Stodůlky bývávala tam, co dnes duní auta z Motola nahoru na Vidouli. A tak poskočila východním směrem do hlubokých lesů nad golfové hřiště. Po pravdě řečeno, netuším, kdo tady nastupuje a vystupuje. Aspoň nějaký smysl mohla mít ve vilové čtvrti u motolského krematoria.
Co dalšího kdy v Praze poskočí? Nebo ještě lépe se nově zřídí? Po povodních se mluvilo o konkrétních návrzích, ale nějak se na Podbabu, Kačerov, Malešice, Vyšehrad a podobně zapomnělo...
Další články si můžete vyhledat v jednotlivých přihrádkách, případně podle data.
© Honza Hučín 2004–6
Šuplík běží na PIPNI.CZ. Díky!
8. 8. 16:48 | Pepa
7. 8. 21:26 | Honza Hučín
7. 8. 21:02 | Honza
6. 8. 14:29 | Pepa
3. 8. 18:29 | Honza
*1967, absolvent MFF UK v Praze (1991)
statistik, analytik, programátor, učitel, hudebník