Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.
Pořád je šance, že i příští rok budou ve středních Čechách jezdit vlaky všude tam, co letos. Ale je to nahnuté.
Zastupitelstvo Středočeského kraje sice před týdnem zrušilo své zářijové usnesení, které vedlo k faktickému postupnému zrušení několika (až devíti) železničních tratí; ovšem jen díky zásahu pana hejtmana Bendla, ne proto, že by se našlo chybějících 20 milionů na dotování provozu. Přitom se záchranné řeči vedou jen kolem čtyř tratí (úseky Vrané nad Vltavou – Dobříš, Praha-Smíchov – Beroun-Závodí, Straškov – Vraňany a Rakovník – Louny), z čehož plyne, že pět tratí, o nichž se nemluví, bude nejspíš obětováno:
Abych byl přesný, kraj nerozhoduje o tom, jestli na té které trati zastaví provoz. O tom samozřejmě rozhodnou České dráhy. Ale kraj – aby se lidi mohli dopravit vlakem i z vesniček – proplácí Českým dráhám ztráty, které jim na těch tratích vznikají. Takže se dá čekat, že když kraj přestane ztráty vyrovnávat, nebude důvod, aby se dál jezdilo. A když se nebude jezdit, trať zaroste, případně bude rozkradena. Podívejte se, jak dopadl úsek Hostivice – Středokluky.
Je fakt, že těch pět patrně odepsaných tratí jsou asi nevýznamné spojky nebo apendixy. Ale je mi líto každé zrušené tratě. I každého zrušeného spoje, který přepravoval kola...
Aktualizace: V komentářích uvádí MK dost výrazné argumenty pro nedotování, resp. zastavení osobní dopravy.
Další články si můžete vyhledat v jednotlivých přihrádkách, případně podle data.
© Honza Hučín 2004–6
Šuplík běží na PIPNI.CZ. Díky!
8. 8. 16:48 | Pepa
7. 8. 21:26 | Honza Hučín
7. 8. 21:02 | Honza
6. 8. 14:29 | Pepa
3. 8. 18:29 | Honza
*1967, absolvent MFF UK v Praze (1991)
statistik, analytik, programátor, učitel, hudebník