Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.
Z nahrávek od Milana Tesaře jsem si přehrál další dvě a rád se s vámi podělím o své dojmy.
Cymbelín býval komorní sestavou hrající krátké písničky s vlastními poetickými texty, žádná řachanda. Býval. Dnes se zřejmě vydal ve směru, který momentálně letí – world music s bicími. Poetika ve vlastních textech zůstala a hlas Kristýny Šenkyříkové se také nezměnil, ale hutný základ s bicími začíná různé detaily stírat a pozornost posluchače rozptylovat. Výsledkem je sice výborně zahraná inspirativní muzika se zajímavými postupy, jenže bohužel i ztráta jedinečnosti. World music takhle dnes dělá víc kapel a bohužel některé ještě (aspoň podle mého názoru) lépe, například Muziga.
Míla Fuxa z dua Krock si dal těžký úkol: rozhodl se zpracovat známou knihu Saint-Exupéryho Malý princ jako písničkové pásmo. Přistoupil k tomu pokorně, a možná proto se mu to podařilo lépe, než by se dalo čekat. Texty písniček jsou civilní, a přitom výstižné, drobné charakteristiky (či spíše karikatury v dobrém smyslu) jednotlivých osob vyšly výborně a leckdy se pěkně potkaly i s hudbou. Kdyby Fuxovy písničky zaranžoval a nazpíval někdo jiný, určitě bychom se dočkali výborného výsledku, protože materiál je to dobrý. Bohužel vlastní podání ho shazuje, zpěváci špatně vyslovují a ani intonace není suverénní. Škoda.
Související:
Poslouchal jsem Modrou pečeť a Není zač
Krock: Malý princ
Cymbelín: Etno underground
Další články si můžete vyhledat v jednotlivých přihrádkách, případně podle data.
© Honza Hučín 2004–6
Šuplík běží na PIPNI.CZ. Díky!
8. 8. 16:48 | Pepa
7. 8. 21:26 | Honza Hučín
7. 8. 21:02 | Honza
6. 8. 14:29 | Pepa
3. 8. 18:29 | Honza
*1967, absolvent MFF UK v Praze (1991)
statistik, analytik, programátor, učitel, hudebník