Šuplík Honzy Hučína

Skok na navigaci (menu)

Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.

Jednotlivý článek

Život
20. 7. 2005

Objezd Prahy na kole mě nezabil - II.

A pojďme se zase podívat na trasu objezdu Prahy. V 8.07 jsem vystartoval z Říčan směrem na Jesenici.

Jesenice, 12,3 km, 8.42, 355 m

Těší mě, že táhlý kopec k dálnici mám za sebou. Jedu na úsporný režim, vůbec netuším, co mě ještě čeká. Severozápadní vítr se pomaličku rozfoukává, rychle se schovat do lesů. Nějaký provoz je, ale jde to.

Zahořany, 22,9 km, 9.12, 280 m

Poetický průjezd ještě tichými vesničkami a lesíky s klesáním na závěr, vzduch je svěží. Zatím pohoda a radost. Dole odbočuju na modrou značku.

Davle, 29,5 km, 9.38, 205 m

Cesta údolím byla skvělou úlitbou pro trek. První dva brody jsem ještě vzal po lávce, ale pak už žádné nebyly. Bláto, kořeny, kamenité brody, vše z mírného kopce, bikerovo srdce plesá. Jenom při výjezdu na cestu plnou děr u chat jsem ze sebe vytřásal duši. Sundávám jednu vrstvu, konec srandy, teď se zapotím.

Dobřichovice, 45,7 km, 10.36, 205 m

Krpál v Davli šel překvapivě dobře, asi už byl motor zahřátý na správnou teplotu. V lese za Sloupem při pokusu o zkratku po zrušené žluté kufruju a ocitám se u zastávky Bojov na zelené. Horší než ostrý trhák v Davli mi připadá výjezd přes Klínec. Nebo jsem tak netrpělivý? Dávám si pauzu, před ní mám duševní předkrm v dlouhém sjezdu do Všenor.

Kuchař, 54,6 km, 11.34, 380 m

Karlické údolí je příjemně stinné a dlouhé stoupání se dá až po křižovatku za Dolním Roblínem dobře snést, poslední kilometr ale trochu zabolí: ostřejší sklon, slunce se opírá a mimo les se opírá i čerstvý vítr. Jsem zpátky na náhorní plošině, ale proti větru to bude otravné, ve svalech už občas zaškube. Ujedu to vůbec?

Rudná, 61,5 km, 11.53, 380 m

Trochu krize. Protivítr, únava, už ani cesta není zajímavá. Mám pocit, že pořád jenom makám a vůbec si neodpočinu.

Jeneč, 70,2 km, 12.17, 365 m

Silou vůle se překuluju se přes dnešní nejvyšší bod nad Chýní, chvilku před ním ale jedu kousek po větru, což mi dodává naději. V Chýni volím špatnou cestu, zajíždím si skoro dva kilometry a ztrácím zbytečně výšku. Kilometr po karlovarské mi vynahrazuje dosavadní malý provoz. Krátká pauza. Strašně se těším, až se otočím k větru zády.

Roztoky-přívoz, 91,7 km, 13.30, 170 m

V Dobrovízi si dělám radost polní zkratkou do Středokluk, čím dál častěji je to po větru. Nad Lichocevsí začíná táhlá odměna pro unaveného cyklistu (když vydrží krátký výšlap ve Velkých Přílepech). Přívoz jel naštěstí s malým zpožděním, jinak by mi býval ujel. Na hodinky jsem se podíval až u nádraží, a to bylo 13.28.

Klecany, 93,3 km, 13.48, 250 m

Pamětliv zásady, že velká pauza se má dávat radši na kopci než pod ním, zatnu zuby a vymučím se do kopce ještě před obědem. Restaurace u krále Václava výborně vaří, ale příliš mnoho – skvělé těstoviny už do sebe nenarvu. Odpočívám a do závěrečné fáze startuju až v půl třetí. Co udělají svaly? Jsou teda ze začátku pěkně ztuhlé, ale celkem rychle se nechávají ukecat.

Líbeznice, 100,0 km, 14.51, 220 m

Sešup Suchdolem je velmi příjemný, kromě silnice dole. Mělnická státovka je překvapivě prázdná, u líbeznického kostela překonávám psychologickou bariéru. Jede se docela dobře, přestávka mi pomohla.

Dřevčice, 113,7 km, 15.32, 230 m

Vítr nezklamal a odškodňuje mě za dopolední trápení. Ve stínu měšického lesa se mi vrací radostná nálada, vesničky začínají docela odsejpat. Jede se fakt dobře, dokonce i zákeřná stěna v Popovicích je zdolána bez bolesti a podpory větru.

Úvaly, 128,6 km, 16.17, 250 m

Mírně zvlněnou krajinou u Brandýsa to s větrem v zádech jde nádherně. Sjezd z kopce za Zelenčí, už jsem v Šestajovicích. V Jirnách (tady jsem snad nikdy nebyl, hezká obec) se objevuje první ukazatel na Říčany – 20, to zní slibně. Ale chtělo by to už zase pauzu a poslední kilometry před Úvaly jsou otrava. Hurá, jsem tady, odpočinek.

Říčany, 143,0 km, 17.30, 350 m

I když závěr vede docela do kopce, cestu si už vychutnávám. Nevadí mi ani komická vložka, kdy se dvakrát marně pokouším najít průjezd z náměstí do Komenského ulice, uspěju až napotřetí. Vítr slábne, tak díky, bylo to fajn. Sjezd Pacovem, ještě poslední kopec, a už svištím ke kruháči a k nádraží. Mrzí mě dvě věci: na tom kruháči mě málem sestřelí auto, které se mě snaží stihnout předjet a přede mnou myškou vyjet z objezdu. Nestihl by to, kdybych včas nezabrzdil. A pod nádražím vidím, jak mi ujíždí panťák. Naštěstí jede za půl hodiny další.

Cesta mi tedy trvala 9 hodin a 23 minuty, z toho čisté jízdy bylo 7 a půl hodiny. Těší mě, že se mi i s trekem (a věkem :-) povedl obtížnější limit.

Doporučená trasa:

Říčany – Jesenice – Okrouhlo – Zahořany – Davle (podél Zahořanského potoka) – Sloup – zast. Bojov (po zelené značce) – Klínec – Všenory – Dobřichovice – Dolní Roblín – Kuchař – Nučice – Rudná – Chýně – Jeneč – Dobrovíz – Středokluky (cestou přes pole) – Tuchoměřice – Velké Přílepy – Roztoky – Klecany – Líbeznice – Mratín – Veliký Brázdim – Dřevčice – Šestajovice – Jirny – Nové Jirny (lze zkratkou přímo ze Šestajovic) – Úvaly – Dobročovice – Březí – Pacov – Říčany

Komentáře (počet: 3, poslední 22. 7. 2005, 08:45, nelze přidat komentář)
RSS komentářů tohoto článku
Trvalý odkaz

Poslední články:

Další články si můžete vyhledat v jednotlivých přihrádkách, případně podle data.

© Honza Hučín 2004–6

Šuplík běží na PIPNI.CZ. Díky!

sber.cermat.cz

RSS Šuplíku

RSS komentářů – souhrnně

U každého článku je samostatný RSS kanál pro komentáře.

Výběr článků

Posledních 10 článků

nebo podle data:

nebo hledání fulltextem:

Archiv všech článků

Poslední komentáře

Zabili mě, parchanti [2]

8. 8. 16:48 | Pepa

Cestou kolem blogu [2]

7. 8. 21:26 | Honza Hučín

Cestou kolem blogu [1]

7. 8. 21:02 | Honza

Vrtulník nad hlavou [3]

6. 8. 14:29 | Pepa

Taková hra na volby [1]

3. 8. 18:29 | Honza

Nejčtenější

Žádné údaje nejsou k dispozici.

O mně

*1967, absolvent MFF UK v Praze (1991)

statistik, analytik, programátor, učitel, hudebník

nyní Ústav pro informace ve vzdělávání

Životopis (RTF)

Napište mi