Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.
To neznamená, že jim oběma nakonec hlas hodím. Ale podle současného stavu volební kampaně v Praze jsou jasní favorité. Proč?
ODS marketingově. Podílela se na magistrátní vládě, takže uvádí konkrétní fakta, co všechno se za minulé období udělalo. Obnova pražské Stromovky, protipovodňové stěny, rozvoj zoologické zahrady (což ovšem není fér, protože to je dílo lidí ze zoo a ne z magistrátu) a další. A konkrétní sliby: deset stanic metra, podzemní parkoviště, 450 km cyklostezek... Ať už si o nich myslím, co chci, objektivně si přiznejme, že to je kampaň jak řemen.
ČSSD se o konkrétnost snaží taky, ale kouzlem nechtěného přiznávají svou dosavadní neschopnost. Je-li na plakátu „Bezpečnější ulice“, pak se musím ptát, proč ulice nejsou bezpečné po čtyřech letech, kdy s ODS na magistrátě spoluvládli. To samé u otázek „Proč musí být jízda s kočárkem horor?“ a dalších. Agentura, která jim kampaň připravovala, asi přehlédla, že ČSSD byla v Praze vládní stranou.
Posledně jsem volil Evropské demokraty, byli v Praze velkým příslibem. Teď mají zcela prázdná hesla „Musíme si pomáhat“, „Otevřená radnice“, „Radikální řez“. Možná by bylo dobře je volit, ale zatím mi nevysvětlili ani trochu, proč bych to měl udělat a jak mi to pomůže.
O lidovcích v Praze není vůbec slyšet, asi mají své problémy. Komunisté se mi připomněli až dnes sluncem s třešněmi na tramvaji. Volba pro město a desítky jim podobných mi nic neříkají. Obličeje a tlachy typu „profesionalita, obětavost, nasazení, blablabla“ k mému hlasu nepovedou.
Ani Zelení se v kampani nijak nevytáhli. Taky jen ksichty a kecy. Ale hraje pro ně jedna významná věc, a to, že si je – i jednotlivé osoby – na rozdíl od jiných stran umím spojit s něčím konkrétním. Třeba Petr Štěpánek je neúnavný bojovník za cyklostezky, Karel Jech odpůrce olympiády v Praze, Ivan Dejmal zastánce rozumné ochrany přírody. Takže pár lidí od Zelených má na můj hlas šanci, na celou kandidátku to nevypadá.
Chce ještě někdo můj hlas? Ozvěte se, neslyším vás.
Vložit vlastní komentář – Návrat k článku – RSS komentářů tohoto článku
Stále víc si myslím, že by byl nejlepší komunální osvícený dědičný monarcha, něco jako střídání Marie Terezie a Františka Josefa I. v komunální úrovni.
Stromovka, ZOO a protipovodňové stěny byly vynucenou věcí, protože kdyby nepřišla povodeň, nic z toho by nebylo. Ještě by se radnice mohla chlubit obnovenými 17 stanicemi metra!!! Uvidíme, co udělá povodeň na o Kampu zúžené Vltavě s Karlovým mostem, ona ta Kampa jen tak samoúčelně zaplavována nebyla.
Jinak ty sliby? 10 stanic metra za 4 roky? Na nové trase? Když se v době růstu HDP staví prodlužování stávající trasy v přívětivém terénu (Prosek) tempem 3 stanice/4roky? Kdepak by se na to vzalo v době, která bude nesporně rozpočtově horší (už na 2007 město ze státního rozpočtu nic nedostane)? I dopravní šotouši se tomu smějí. Podzemní parkoviště? Tedy další rozvoj IAD na úkor VHD? Další zaplevelení města auty? 450 km cyklostezek? Kde Honzo? Myslíš ty slalomy na dlážděných chodnících, kde zůstávají čekárny, staniční sloupky, přístřešky a SCHODY? Vydláždění PĚŠÍ zóny na Náměstí republiky hrubými silničními kostkami? Zajímavé, že vůbec nemluví o nejvýznamnější dopravní stavbě v Praze, která by mohla přinést převrat v MHD a zapojení železnice do MHD. Protože o ní nevědí, soustředí se jen na zkrácení Masarykova nádraží a jeho vzdálení od MHD, aby byla další komerční zóna na uvolněném prostoru. Kdyby to ovšem řekli dojíždějícím před volbami, nebylo by to marketingově dobře.
Ale marketingově to zvládli dobře, to jo. Doufám, že ti marketingově vysvětlí, proč se to nesplnilo.
K tomuto článku není možné vkládat komentáře.
© Honza Hučín 2004–6
Šuplík běží na PIPNI.CZ. Díky!
8. 8. 16:48 | Pepa
7. 8. 21:26 | Honza Hučín
7. 8. 21:02 | Honza
6. 8. 14:29 | Pepa
3. 8. 18:29 | Honza
*1967, absolvent MFF UK v Praze (1991)
statistik, analytik, programátor, učitel, hudebník