Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.
Obsah stránek se obvykle mění postupně, jejich vzhled skokem. U komerčních stránek to bývá jasný záměr – novým designem se firma připomene a sdělí: „My jsme se výrazně vylepšili, děláme to nově.“ Taky se často redesign připravuje plánovitě a někdy se firma fakt i změní.
Osobní stránky se redesignují spíš podle toho, jak má autor čas. Případně když mění doménu, ale to mívá taky náhodnou povahu. Málokdo mění vzhled webu u příležitosti svatby, rozchodu, životního jubilea, ukončení školy, vstupu do nového zaměstnání, narození dítěte, vyhoření nebo vykradení auta.
Takže když pak návštěvníci přijdou do nového, mají podobný dojem novosti jako u firemních stránek. Hele, tohle nové pozadí, neuklouznu na něm? Můžu tady vůbec mluvit stejně sprostě jako na starých stránkách a používat stejnou přezdívku? Klikají tady tlačítka rychleji, jsou barvy ještě ostřejší a máslo ještě máslovitější? A přitom přichází stejný majitel – ahoj, vítám vás – akorát má novou kravatu a jiné boty. Je to fakt ještě pořád on? Chvíli trvá, než uvěříte a cítíte se zase jako doma.
Někdy to ale je i není on. Nebo ona. Peťulka se totiž mění před očima. A to nejen proto, že následovala příklad Magdy Vašáryové ze závěru Postřižin a že ještě ve středu dopoledne sídlila na Bloguje.cz. Tady se sešlo stěhování, redesign i ostrý střih. A vlastně bylo proč.
Vložit vlastní komentář – Návrat k článku – RSS komentářů tohoto článku
K tomuto článku není možné vkládat komentáře.
© Honza Hučín 2004–6
Šuplík běží na PIPNI.CZ. Díky!
8. 8. 16:48 | Pepa
7. 8. 21:26 | Honza Hučín
7. 8. 21:02 | Honza
6. 8. 14:29 | Pepa
3. 8. 18:29 | Honza
*1967, absolvent MFF UK v Praze (1991)
statistik, analytik, programátor, učitel, hudebník