Šuplík Honzy Hučína

Skok na navigaci (menu)

Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.

Komentovaný článek

Croozer
19. 5. 2005

Cyklotrasy pro Croozer - lesy u Horního Jelení

Včera jsem se zmínil o pětidenní dovolené v Chocni. Pět dní znamenalo i pět výletů, i když to někdy znamenalo překonat obavy ze zamračené oblohy. (Nezmokli jsme ani jednou!) Na ten první jsme měli jen zkrácené odpoledne, a tak jsme se zanořili do lesů a dojeli do vesnice, která je jimi romanticky obklopená ze všech stran: Horní Jelení.

Choceň – Čertův dub – Horní Jelení – Čermná nad Orlicí – Choceň, 31 km

Až do Chocně je levý břeh Orlice pěkně strmý, jakmile se ale řeka odrazí od posledních skal u choceňského koupaliště, krajina se zploští a výškové rozdíly už nejsou velké. Takže se dá z města vyjet přímo na hřeben pásu lesů, které se táhnou vlevo od řeky až k Hradci Králové. S vozíkem je to ovšem nejrozumnější udělat po silnici, nejdřív směrem na Sruby a v levé zatáčce po vjezdu do lesa pokračovat rovně. Stoupání se krátce zaostří, a pak už jedeme dlouhý čas po nízkém hřbetu smíšenými lesy, značka změní barvu ze zelené na modrou, po chvíli absence přijde zleva žlutá. V závěru značená cyklostezka utíká doleva, ale my se podržíme žluté značky a dojedeme na lesní rozcestí s další modrou, která nás směruje vpravo. Po kilometru křižuje lesní asfaltka; jelikož se nám nechtělo drncat s vozíkem po kamenité cestě, sjeli jsme po asfaltce doleva k široké silnici a po ní rychle dorazili do Horního Jelení.

To není žádný zapadákov, nové domečky připomínají spíš středočeské obce typu Horoměřice. Docela věřím, že se tady lidem pracujícím v Pardubicích nebo Hradci dobře bydlí. Škoda, že proslulý festival trampských písní se měl konat až týden po naší návštěvě. Nicméně viděli jsme na náměstí neuvěřitelnou atrakci: bleší trh tvořený asi padesáti velkými papírovými krabicemi rozestavěnými do velkého obdélníku. Prostě jak v Orientu. Přitom prodejci byli evidentně čeští.

Zpátky do sedla, kolem kostela padá silnice trochu dolů do konkurenčního Dolního Jelení, kde je potřeba si vybrat. Nejkratší cesta do Chocně vede rovně, ale my jsme zvolili přesun přes návrší vlevo do Čermné nad Orlicí. Za železničním přejezdem se zde uhne vpravo a po červené značce mezi Orlicí (tu je vidět jen zřídka) a tratí směřujeme přes Plchůvky, pod Újezdem a kolem dvoru Postolov. Tady si prašná polňačka nadjíží přes trať po mostě; v následující obci Chloumek je lepší značku na chvilku opustit (klesá zbytečně dolů do vesnice) a pokračovat rovně a vlevo, červená po chvilce přijde zleva. Silnice v zatáčce sjede pod trať, překoná Orlici a Choceň máme před sebou.

Vložit vlastní komentářNávrat k článkuRSS komentářů tohoto článku