Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.
Moc jsem toho, pravda, v ranní tmě neviděl. Ale i tak jsem si všiml, že z Peček do Kolína se jede nějak pomalu. Že by se zase něco opravovalo? V jízdním řádu to započteno není, jinak by poměrně svižně jedoucí rychlík nenabral z Prahy do Kolína 7 minut zpoždění.
Pozitivní jsou ovšem nová nástupiště v Chocni. Konečně odpadne nedůstojné pinožení cestujících v kolejišti. Divím se, že tam ještě nikoho nezajel vlak (aspoň co se pamatuju). V Chocni si tedy oddechnete, ale pokud vystupujete v Zábřehu, dejte si dvojnásobný pozor – tam se snad rozhodli nádraží úplně zbourat a vytrhali dvě koleje před budovou, takže lidé balancují na úzkém peronu. Že by se inspirovali nápadem z Brna, kde chtějí nádraží rovnou posunout? Destruktivní živly vládnou patrně i na nádraží Ostrava-Svinov.
U Krasíkova se jezdí novými tunely, ale na jejich konci se stejně pokračuje tradiční klikaticí podél Moravské Sázavy. Tady jsem na koridor fakt zvědavý. Zato na Hané už není co narovnávat, tak se jenom přistavuje další kolej.
Jízdní řády mají poměrně netušené rezervy. Vlak IC 504 z Ostravy se po Moravě flákal, do České Třebové nabral 15 minut zpoždění. A jak ho převzala jiná vlaková četa, mávnutím kouzelné plácačky se situace obrátila: v Pardubicích jsme na odjezdu pozdili jen 9 minut a v Kolíně už pouhých pět. A to jsme jeli za Přeloučí z neznámých důvodů po volném koridoru pouze stovkou.
Další články si můžete vyhledat v jednotlivých přihrádkách, případně podle data.
© Honza Hučín 2004–6
Šuplík běží na PIPNI.CZ. Díky!
8. 8. 16:48 | Pepa
7. 8. 21:26 | Honza Hučín
7. 8. 21:02 | Honza
6. 8. 14:29 | Pepa
3. 8. 18:29 | Honza
*1967, absolvent MFF UK v Praze (1991)
statistik, analytik, programátor, učitel, hudebník