Šuplík Honzy Hučína

Skok na navigaci (menu)

Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.

Jednotlivý článek

Croozer
10. 9. 2004

Cyklotrasy pro Croozer - kolem Lovoše přes Labe

Libochovice – Čížkovice – Vchynice – Oparno – Malé Žernoseky – Litoměřice – Brozany – Libochovice, 52 km

Libochovic tentokrát objedeme Házmburk po druhé straně přes Slatinu a Sedlec (lze si i zkrátit cestu přes pole, ale dost to drncá) prudkým klesáním do Úpohlav a Čížkovic. Na křižovatce s hlavní odbočíme vpravo a podle provozu se rozhodneme, zda do Sulejovic dojedeme po silnici I. třídy, nebo zda na blízké odbočce objedeme svodidlo a budeme pokračovat po staré štěrkované cestě. V každém případě u Sulejovic zamíříme do prudkého stoupání ve směru Vchynice.

Projedeme vesnicí, odpočineme si na rovince a už je tu další stoupání ke křižovatce. Vpravo duní auta po E55, my točíme vlevo a stále mírně stoupáme. V další levotočivé zatáčce utíká modrá vpravo a my si po ní zkrátíme cestu kolem chat na rozcestí se žlutou. Čeká nás poslední, zato asi nejnáročnější úsek výjezdu úbočím Lovoše. Po žluté značce a cyklostezce vystoupáme polní cestou k rušné E55, velmi opatrně ji přejedeme (pozor, vlevo do zatáčky není vidět!) a rychle z ní pryč vpravo po okresce. Ještě pár stovek metrů a jsme na vrcholu. Silnička se sklápí dolů do Oparna, projedeme jím a na jeho konci přibrzdíme v ostrém klesání, které nás pod viaduktem a po lávce dovede do Oparenského údolí.

Poetické údolíčko je pro České středohoří netypické, najednou se můžeme cítit spíš jako v Posázaví. Hladká lesní cesta klesá postupně až do Malých Žernosek. Zde se přidržíme žluté značky, sjedeme po dláždění, podjedeme hlavní železniční trať, kousek jedeme podél ní až k ceduli ukazující cestu k přívozu přes Labe. V sezóně se převáží poměrně často (první zářijovou sobotu jezdila loď i dvakrát nebo třikrát do hodiny), na druhé straně ve Velkých Žernosekách je plácek s kotvištěm lodí, ideální pro odpočinek.

Do největšího města v okolí, Litoměřic, se dá jet buď po cyklostezce č. 2, která ovšem často využívá kamenitou říční navigaci (tudíž je bezpečnější, ale drncavější), anebo po silnici přes Žalhostice. Ve městě hlavní silnice zleva objíždí centrum, na hlavní náměstí se dá doprava odbočit prakticky kdykoliv a vzhledem k systému jednosměrek doporučuji spíš později než dřív.

Nevýhoda Labe je v tom, že není snadné se dostat na druhou stranu. Z Litoměřic to jde kromě vlakového spojení do Lovosic už jen po velkém mostu, který je také přiměřeně frekventovaný. Do Libochovic se dá nyní dostat mnoha způsoby, nejhezčí je přes kruhový objezd do Bohušovic nad Ohří, dál do Brozan se zajímavým kostelem a vpravo do kopce přes Chotěšov. Ještě pár terénních hupů a sjedeme táhle přes přejezd k Ohři do Radovesic. Libochovice jsou po rovině už jen dva kilometry.

Související:
Cyklotrasy pro Croozer - pod Milešovku
Cyklotrasy pro Croozer - přes Džbán
Cyklotrasy pro Croozer – středohořské podhůří

Komentáře (počet: 1, poslední 10. 9. 2004, 09:18, nelze přidat komentář)
RSS komentářů tohoto článku
Trvalý odkaz

Poslední články:

Další články si můžete vyhledat v jednotlivých přihrádkách, případně podle data.