Šuplík Honzy Hučína

Skok na navigaci (menu)

Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.

Jednotlivý článek

Croozer
30. 5. 2005

Cyklotrasy pro Croozer - dolní Tichá Orlice

Choceň – Borohrádek – Žďárský rybník – Nová Ves – Suté Břehy – Týniště nad Orlicí (nebo Třebochovice pod Orebem), 34 km

O vyjížďce do lesů u Horního Jelení tu už nějaká řeč byla. Lesy u Borohrádku jsou sice vzdálené jen nějakých deset kilometrů, ale přesto se od těch hornojelenských liší. Například i dvěma zajímavými rybníky, na které nečekaně narazíte – náhle jste na pár chvil v jižních Čechách.

Do Borohrádku je možné postupovat po červené značce podél trati (úsek do Čermné je stejný s trasou návratu od Horního Jelení). Protože jsme neměli tolik času a nechtělo se nám jet znovu stejnou cestou, riskli jsme silnici. Kupodivu nejezdilo ani moc aut a šestnáct kilometrů uteklo poměrně rychle (nepočítám-li přírodovědnou zastávku u pasoucích se krav za Čermnou, ze které se mrněti vůbec nechtělo pokračovat a kravičky opouštět). Až u mostu přes Orlici to párkrát zadunělo a už se na nás hnaly náklaďáky. Radši honem do bezpečí.

Z města vyjíždíme na Vysoké Chvojno, to tedy znamená, že nejdřív necháváme utéct vlevo silnici do Holic a pak vpravo odbočku na nádraží. Přejedeme dva železniční přejezdy, za tím druhým se točíme vpravo podél trati, málo používaná silnice nás vyvede z obce do mírného stoupání. Asi po kilometru a půl odbočuje cyklostezka vpravo kolem obory na měkkou a hezkou lesní cestu (i ta ovšem s Croozerem trochu drncá, co naděláme). Po přímce projedeme terénní vlnou, zleva za chvíli přichází další cesta a společně vyjedeme na hráz Žďárského rybníka. Prokličkujeme protějším lesem podle značení cyklostezky, opět je tu lesní křižovatka a opět klesání k chatám a dalšímu rybníku. To už jsme na pěkném asfaltu a nad Novou Vsí odbočujeme vlevo. Přes pole míříme po asfaltce k chatám a dáváme pozor, abychom na rozcestí tvaru vzorného T nejeli rovně, ale uhnuli kolmo vpravo. Po chvíli nás zastíní les, vpravo vidíme domy Týniště nad Orlicí, ale my jedeme na druhou stranu.

Dorazíme na okresku, po ní nás čeká krátké stoupání vlevo a po kilometru opět odbočka cykostezky vpravo do lesa. Tentokrát to už není prašná cesta, po zpevněném povrchu se dá uhánět rychle k rozcestí s červenou značkou. Nedaleko nás šumí Orlice. Teď si můžeme vybrat, zda budeme pokračovat po proudu do Třebechovic pod Orebem, anebo se vrátíme do Týniště kolem tábora Suté Břehy, pod nímž nádherně meandruje Orlice...

Komentáře (počet: 0, nelze přidat komentář)
RSS komentářů tohoto článku
Trvalý odkaz

Poslední články:

Další články si můžete vyhledat v jednotlivých přihrádkách, případně podle data.