Šuplík Honzy Hučína

Skok na navigaci (menu)

Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.

Komentovaný článek

Croozer
22. 9. 2006

Cyklotrasa pro Croozer: K pramenu Vltavy

Jak jsem psal, pobyli jsme pár dní na Šumavě (v Modravě) na srazu vozíků za kolo. Stihli jsme čtyři vyjížďky, dvě hromadné a dvě soukromé (které se nám samozřejmě líbily víc).

Tady je pár slov a pár obrázků z první.

Modrava – Na Ztraceném – Černá hora – pramen Vltavy – Kvilda – Modrava, 27 km

Vyrážíme z Modravy s modrou značkou po lesní asfaltce proti Modravskému potoku, jedeme sami (cesta je už v zóně bez aut) a pomalu stoupáme. Na rozcestí Na Ztraceném uhýbáme vlevo po žluté, nedáme se rozhodit krátkým velmi ostrým stoupáním (aspoň se v chladném ránu člověk zahřeje) a na rozcestí s červenou si můžeme postavit vlastního kamenného trpaslíka.

vyjíždíme s vozíkem
Nasedat, jedem!
Modravský potok
Šumava je samý kýč
kamenní trpaslíci
Kamenní trpaslíci

Na nejvyšší bod nám chybí do výšky pořád ještě skoro 150 metrů, takže pokračujeme vpravo po červené pomalu a šetříme síly. Hned se ukáže, že to má smysl. Červená se z rovinky stane mírným stoupáním, pak ostrým stoupáním a jakmile vyběhne z lesa, už to je pěkně příkrá stěna, navíc po kamenito-písčité cestě. Klika, že dlouho nepršelo, takže se dá najít stopa, která neprokluzuje a vestoje se daří vozík vytáhnout až pod Černou horu.

Objet vrchol a hurá dolů, sjezd je po štěrku a docela prudký, opatrně brzdíme, abychom neprojeli pasekou až do Německa. Červená si plácne s modrou a jsme u studánky s pramenem naší nejdelší řeky.

u pramene - rozcestník
Důkaz místo slibů
studánka s pramenem
Tady ve studánce to začíná
dřevěná socha u pramene
Studánku hlídá divná socha

Jsme dost vysoko, takže do Kvildy svištíme z kopce, dole u můstku se podíváme, jak Vltava za pár kilometrů narostla, a vyfuníme kousek k obchodu. Dobrý důvod si odpočinout.

Kvilda - pošta
Kvilda je prý nejvýše položená obec – tudíž i nejvyšší pošta
Kvilda - ulice
Hlavní kvildský bulvár

Akorát se nesmí ztuhnout, protože zpátky na Modravu se nejdřív musí něco vystoupat. Nejhorší je prvních sto metrů z obce a pak to chce už jenom trpělivost. A dávat pozor na auta. V esíčku, kde se přejíždí do Plzeňského kraje, ještě poslední minikrpál, no a pak už to jede a jede a... Bacha, sešup do Modravy jede opravdu až moc.

Vložit vlastní komentářNávrat k článkuRSS komentářů tohoto článku