Šuplík Honzy Hučína

Skok na navigaci (menu)

Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.

Komentovaný článek

Internet a vše kolem
19. 4. 2005

Nové mutace reklamy

Na samostatnou reklamu ve webových stránkách už dnes existují různé blokovací fígle, například Adblock. Ale kreativci dokázali zabudovat reklamu například do počítačových her jako součást scény, a to bude pro blokování těžký oříšek. Píše o tom Petr Koubský v Respektu č. 16 (článek není k dispozici on-line).

Reklamě nerozumím, takže se na to dívám pohledem uživatele. Kdyby šlo o pevnou reklamu, která se nemění, vypěstoval bych si opakovaným hraním určitě bannerovou slepotu. Pokud by mi reklama nepředvídatelně přerušovala hru (jako v televizi přerušuje filmy a sportovní zápasy), možná bych se rozzuřil a šel bych jinam. Dobře promakaná reklama ovšem může být i v počítačové hře – na internetu – zajímavá a dokonce užitečná.

Občas si zahraju šachy na Caisse. Dá se tam hrát dva týdny zadarmo, pak se člověk musí (placeně) zaregistrovat, anebo začít s jinou přezdívkou znovu. A teď trochu vize: po dvaceti partiích mi program zanalyzuje výsledky, podívá se, jaká jsem hrál zahájení a jak dobře jsem v každém z nich stál, zjistí, jestli jsem kazil partie hrubou chybou nebo několika drobnými chybami, a napíše mi: „Moc vám nešla sicilská za bílé a slovanská za černé, mohli bychom vám nabídnout tyto knihy: ... Třikrát jste nevyhrál výrazně lepší věžovku, o tom máme tuto knihu: ... Celkově jste na úrovni mírného nadprůměru, k dalšímu růstu vám mohou pomoct tyto knihy: ... Také můžete své partie konzultovat s profesionálním trenérem.“ Pokud bych měl opravdu zájem hrát dobře, nevylučuju, že bych si i něco z toho pořídil.

Takto zacílená reklama se mi zdá neobtěžující, inteligentní, dokonce přívětivá. Koho by nepotěšilo, že mu chce někdo pomoct?

Související: Long tail reklama a interaktivni media

Vložit vlastní komentářNávrat k článkuRSS komentářů tohoto článku

Komentáře

[1] 19. 4. 2005, 11:31 – rony (Odkaz)

"Nejako Vam to so sachom dnes nejde, nechcete sa prejst do Hypernovy? Maju SENZACNE ZLAVY na 1000 druhov tovaru!!".

[2] 19. 4. 2005, 11:35 – Honza Hučín (Odkaz)

Ad [1] Tak to už bych si nepořídil :-)

[3] 19. 4. 2005, 13:30 – Pachollini (Odkaz)

Hraju na Yahoo, tam je to zadarmo, dát si partičku s někým, koho znám reálně, by byla příjemná změna :-)

[4] 19. 4. 2005, 21:38 – Jiri Maly (Odkaz)

Myslim, ze naopak uvedena uvaha ukazu celkem hluboke porozumeni reklame. Reklame noveho druhu - te ktera se dnes realizuje jenom v interaktivnich mediich typu web ci za nedlouho v dalsich podobnych prostredich (at uz mobilnich ci stacionarnich). Je to identicka reklama, ktera stavi na principech "long tail" myslenek a umoznuje amazonu prodavat nesrovnatelne vic polozek nez jakemukoliv jinemu mene interaktivnimu obchodu.

[5] 20. 4. 2005, 08:59 – Honza Hučín (Odkaz)

Ad [3] Tam jsem taky hrával, dokud jsem seděl v jiné budově a měl přátelštější firewall. Teď se tam prostě nedostanu. Caissa má naštěstí aplet, který se s firewally umí dohodnout.

Ad [4] Díky :-)

K tomuto článku není možné vkládat komentáře.

© Honza Hučín 2004–6

Šuplík běží na PIPNI.CZ. Díky!

sber.cermat.cz

RSS Šuplíku

RSS komentářů – souhrnně

U každého článku je samostatný RSS kanál pro komentáře.

Výběr článků

Posledních 10 článků

nebo podle data:

nebo hledání fulltextem:

Archiv všech článků

Poslední komentáře

Zabili mě, parchanti [2]

8. 8. 16:48 | Pepa

Cestou kolem blogu [2]

7. 8. 21:26 | Honza Hučín

Cestou kolem blogu [1]

7. 8. 21:02 | Honza

Vrtulník nad hlavou [3]

6. 8. 14:29 | Pepa

Taková hra na volby [1]

3. 8. 18:29 | Honza

Nejčtenější

Žádné údaje nejsou k dispozici.

O mně

*1967, absolvent MFF UK v Praze (1991)

statistik, analytik, programátor, učitel, hudebník

nyní Ústav pro informace ve vzdělávání

Životopis (RTF)

Napište mi