Šuplík Honzy Hučína

Skok na navigaci (menu)

Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.

Komentovaný článek

Internet a vše kolem
6. 4. 2005

(Nejen) Seznam má popisné titulky rád

Zavedení popisných titulků stránek místo obecných mi během dvou týdnů přibližně zdvojnásobilo počet přístupů z vyhledávačů. A velmi pravděpodobně to podpořilo explozi přístupů z nového fulltextu Seznamu.

Slovem „titulek“ myslím obsah elementu <title>, tedy to, co se uživateli zpravidla objeví nahoře na okně prohlížeče. Klasická SEO poučka praví, že obsah titulku je při indexování stránky velmi důležitý. Donedávna jsem měl všude „Šuplík Honzy Hučína“, Yuhů mě podnítil k tomu, že jsem u jednotlivých článků do titulku zopakoval titulek článku. A brzo se začaly dít věci.

Přístupy na jednotlivé články speciálně sleduju už několik měsíců. Teď přišel čas se na statistiku přístupů z vyhledávačů podívat. Koukněte se mnou. Vybral jsem si tři, ostatní nebyly zajímavé a ani příliš početné.

Graf přístupů z vyhledávačů

Od začátku roku je u Google.com zřetelný nárůst, který se v šestém týdnu zrychlil – za to ale pravděpodobně mohl Google dance. Od osmého týdne se Google dlouhodobě stabilizuje. Takže u něho to vypadá, že popisné titulky takovou váhu neměly, počet přístupů odtud rostl ještě před titulky a pak nijak neposkočil.

Jinak je na tom ale Seznam. Ten brzo po zavedení popisných titulků vyskočil na několikanásobek obvyklé denní dávky. Nevím, jestli to nebylo časovou shodou při zavádění nového vyhledávání Seznamu, ale myslím si, že ne. Nový fulltext se podle mne podepsal na skoku až později, během 11. a 12. týdne (první polovina března). A protože jsem v únoru a březnu do blogu skoro nepsal, nemohly mít vliv ani nové články.

Zajímavý je ještě Atlas, a to ze dvou důvodů. Jednak se v devátém týdnu, konkrétně v noci z 28. února na 1. března, cosi stalo a kdosi z IP adresy 217.75.195.93 proklikával jednotlivé články. Zajímavější je ale skok v 10. týdnu, kdy se počet přístupů z Atlasu dostal stabilně na několikanásobek předchozí úrovně. Že by se popisné titulky projevily tady až s měsíčním zpožděním?

Rozhodně tedy nic nezkazily.

Vložit vlastní komentářNávrat k článkuRSS komentářů tohoto článku

Komentáře

[1] 6. 4. 2005, 14:22 – Milan Kryl (Odkaz)

Jako dalsi upravu bych ti doporucil vymenit url na pekna url (jak mam udelano ja) :)

Myslim, ze je to dalsi krok k stravitelnejsim strankam a zpusobem, jak mam reseno, to nema ani velkou casovou narocnost na provedeni (pokud ti server podporuje mod_rewrite pravidla - coz nevim jestli je v tvem pripade).

[2] 6. 4. 2005, 15:29 – llook (Odkaz)

Skoro stejně důležité jako hodnocení vyhledávačem je hodnocení uživatelem - ten se ve výsledcích hledání orientuje hlavně podle titulků. Takže i kdyby se pozice nezměnily, clickrate by se i tak o něco zvýšil.

[3] 6. 4. 2005, 16:00 – Yuhů (Odkaz)

nárůst 4. a 5. týdne byl způsoben seznamáckým Jyxem, tedy konkrétně tím, že si našlo tvoje nové titulky.

K tomuto článku není možné vkládat komentáře.

© Honza Hučín 2004–6

Šuplík běží na PIPNI.CZ. Díky!

sber.cermat.cz

RSS Šuplíku

RSS komentářů – souhrnně

U každého článku je samostatný RSS kanál pro komentáře.

Výběr článků

Posledních 10 článků

nebo podle data:

nebo hledání fulltextem:

Archiv všech článků

Poslední komentáře

Zabili mě, parchanti [2]

8. 8. 16:48 | Pepa

Cestou kolem blogu [2]

7. 8. 21:26 | Honza Hučín

Cestou kolem blogu [1]

7. 8. 21:02 | Honza

Vrtulník nad hlavou [3]

6. 8. 14:29 | Pepa

Taková hra na volby [1]

3. 8. 18:29 | Honza

Nejčtenější

Žádné údaje nejsou k dispozici.

O mně

*1967, absolvent MFF UK v Praze (1991)

statistik, analytik, programátor, učitel, hudebník

nyní Ústav pro informace ve vzdělávání

Životopis (RTF)

Napište mi