Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.
Aby se věci daly do pohybu z ospalého klidového stavu, je třeba vnějšího zásahu, významné události, nejlépe katastrofy. Mezi hlavním a smíchovským nádražím stojí stará budova nádraží Praha-Vyšehrad. Ačkoliv v ní mají službu nádražáci, žádný vlak tam už hodně roků nestaví. A jelikož to nádraží máme pět minut od domu, vždycky nás při cestě z berounské strany štve, že s námi vláček profrčí na dosah domova, načež nás trapně odveze na hlavňák. Že by se tam zřídila zastávka? A proč?
Až přišla před rokem a půl povodeň. Najednou byly vlaky Praze dobré, místo metra B jezdila kyvadlovka z hlavního na Smíchov a začalo se připouštět, že by jakýsi S-bahn v Praze mohl fungovat. Voda opadla, metro se rozjelo, byly komunální volby a na projekt S-bahnu se potichu začalo zase prášit. Naštěstí jen do doby, kdy Praha získala hokejový šampionát. Hrůzná představa praskajících vozů metra přivážejících fanoušky na Českomoravskou podnítila nápad vozit lidi i vlakem z Holešovic. A v nejbližších dnech začne první vnitroměstská vlaková linka jezdit. V novinách Prahy 10 jsem se dočetl, že se připravuje i druhá linka, a to z Malešic přes Vršovice a Vyšehrad na Smíchov, už napřesrok se prý má v Malešicích začít stavět nádraží.
Takže odhaduju, že ještě pár katastrof a šampionátů a kolem roku 2010 se zastávky na Vyšehradě dočkáme. Jen jestli nám to v tu dobu ještě k něčemu bude.
Vložit vlastní komentář – Návrat k článku – RSS komentářů tohoto článku
Opravník oblíbených omylů:
1) v Malešicích nádraží již je.
2) pro Vyšehrad (Nusle a Vinohrady rovněž) chybí maličkost - třetí a čtvrtá kolej mezi Smíchovem a Hl.n.. Při dnešním provozu by zastavující vlaky v době, kdy by byly nejvíce potřeba (ve špičky pracovní i rekreační) zřejmě zdržovaly ostatní vlaky. V praxi by to vedlo k tomu, že by víc vlaků končilo na Smíchově, prostě by se nevešly. Povodňová kyvadla jezdila jen díky přesunu veškeré nákladní dopravy na noc nebo mimo Prahu.
[2] 22. 3. 2004, 09:24 – Honza Hučín (Odkaz)
[1] Díky za upřesnění, čekal jsem, jestli se ozveš :-)
Ad 1) Jo, nákladové ano, ale pan radní Šteiner hovořil o výstavbě jakési zastávky. Nevím, co měl na mysli, možná nějakou nácestnou.
Ad 2) Třetí kolej na Vyšehradě už je. Pro začátek by stačilo, kdyby na Vyšehradě zastavovaly osobní vlaky Praha-Beroun (třeba jen některé, podobně jako ve Velké Chuchli). Tolik jich není a minuta zdržení by snad grafikon nerozhodila.
Rozhodně si myslím, že chybí spojení (Hostivař- nebo Malešice-) Vršovice - Smíchov. To se hlavňáku nedotkne.
Nojo, tohle je moje :-) Aspoň ti poroste čtenost a naklikanost :-)))
V Malešicích se postaví nástupiště a přístupy k nádraží.
Dalšími kolejemi je míněna celá trasa, včetně mostu, ta "třetí" kolej je do Vršovic. Prostě tak, aby po vnitřních jezdily vlaky nezastavující a po vnějších vlaky zastavující.
Postavit zastávku je v Praze docela drahé, takže by měla mít význam ne jen pro pár spojů z "vesnice" , ale i pro městskou dopravu. A pak tam musí zastavovat všechno.
na varianty "metropolitní železnice" se mrkni sem: http://www.webpark.cz/km40/mlinky.html :-)
Využití "železniční jižní spojky" pro městskou železniční dopravu je, pokud jsem pochopil, v tom stadiu, že město má k dispozici jakousi studii, ale nechce do toho dávat své peníze a čeká, že do toho zainvestuje stát. A ten se do toho sám taky nepohrne. Což bych ve výsledku viděl asi tak, že z toho hned tak nic nebude. Leda že by někde v těch polích udělali olympijskou vesničku.
[5] 19. 3. 2006, 20:01 – Martin Babička
Jak jsem zjistil, Vyšehrad se má obnovovat. A ne jen to. Má být využit Branický most(zvaný též Most inteligence) pro osobní dopravu z Radotína(vlak zde bude končit)do Velké Chuchle, Krče, Spořilova a Libně. Uvidíme čeho se dočkáme :-)))))...
K tomuto článku není možné vkládat komentáře.
© Honza Hučín 2004–6
Šuplík běží na PIPNI.CZ. Díky!
8. 8. 16:48 | Pepa
7. 8. 21:26 | Honza Hučín
7. 8. 21:02 | Honza
6. 8. 14:29 | Pepa
3. 8. 18:29 | Honza
*1967, absolvent MFF UK v Praze (1991)
statistik, analytik, programátor, učitel, hudebník