Šuplík Honzy Hučína

Skok na navigaci (menu)

Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.

Komentovaný článek

Společnost
20. 3. 2004

Dočkáme se zastávky?

Aby se věci daly do pohybu z ospalého klidového stavu, je třeba vnějšího zásahu, významné události, nejlépe katastrofy. Mezi hlavním a smíchovským nádražím stojí stará budova nádraží Praha-Vyšehrad. Ačkoliv v ní mají službu nádražáci, žádný vlak tam už hodně roků nestaví. A jelikož to nádraží máme pět minut od domu, vždycky nás při cestě z berounské strany štve, že s námi vláček profrčí na dosah domova, načež nás trapně odveze na hlavňák. Že by se tam zřídila zastávka? A proč?

Až přišla před rokem a půl povodeň. Najednou byly vlaky Praze dobré, místo metra B jezdila kyvadlovka z hlavního na Smíchov a začalo se připouštět, že by jakýsi S-bahn v Praze mohl fungovat. Voda opadla, metro se rozjelo, byly komunální volby a na projekt S-bahnu se potichu začalo zase prášit. Naštěstí jen do doby, kdy Praha získala hokejový šampionát. Hrůzná představa praskajících vozů metra přivážejících fanoušky na Českomoravskou podnítila nápad vozit lidi i vlakem z Holešovic. A v nejbližších dnech začne první vnitroměstská vlaková linka jezdit. V novinách Prahy 10 jsem se dočetl, že se připravuje i druhá linka, a to z Malešic přes Vršovice a Vyšehrad na Smíchov, už napřesrok se prý má v Malešicích začít stavět nádraží.

Takže odhaduju, že ještě pár katastrof a šampionátů a kolem roku 2010 se zastávky na Vyšehradě dočkáme. Jen jestli nám to v tu dobu ještě k něčemu bude.

Vložit vlastní komentářNávrat k článkuRSS komentářů tohoto článku

Komentáře

[1] 21. 3. 2004, 06:41 – MK

Opravník oblíbených omylů:
1) v Malešicích nádraží již je.
2) pro Vyšehrad (Nusle a Vinohrady rovněž) chybí maličkost - třetí a čtvrtá kolej mezi Smíchovem a Hl.n.. Při dnešním provozu by zastavující vlaky v době, kdy by byly nejvíce potřeba (ve špičky pracovní i rekreační) zřejmě zdržovaly ostatní vlaky. V praxi by to vedlo k tomu, že by víc vlaků končilo na Smíchově, prostě by se nevešly. Povodňová kyvadla jezdila jen díky přesunu veškeré nákladní dopravy na noc nebo mimo Prahu.

[2] 22. 3. 2004, 09:24 – Honza Hučín (Odkaz)

[1] Díky za upřesnění, čekal jsem, jestli se ozveš :-)
Ad 1) Jo, nákladové ano, ale pan radní Šteiner hovořil o výstavbě jakési zastávky. Nevím, co měl na mysli, možná nějakou nácestnou.
Ad 2) Třetí kolej na Vyšehradě už je. Pro začátek by stačilo, kdyby na Vyšehradě zastavovaly osobní vlaky Praha-Beroun (třeba jen některé, podobně jako ve Velké Chuchli). Tolik jich není a minuta zdržení by snad grafikon nerozhodila.
Rozhodně si myslím, že chybí spojení (Hostivař- nebo Malešice-) Vršovice - Smíchov. To se hlavňáku nedotkne.

[3] 22. 3. 2004, 10:43 – MK

Nojo, tohle je moje :-) Aspoň ti poroste čtenost a naklikanost :-)))
V Malešicích se postaví nástupiště a přístupy k nádraží.
Dalšími kolejemi je míněna celá trasa, včetně mostu, ta "třetí" kolej je do Vršovic. Prostě tak, aby po vnitřních jezdily vlaky nezastavující a po vnějších vlaky zastavující.
Postavit zastávku je v Praze docela drahé, takže by měla mít význam ne jen pro pár spojů z "vesnice" , ale i pro městskou dopravu. A pak tam musí zastavovat všechno.
na varianty "metropolitní železnice" se mrkni sem: http://www.webpark.cz/km40/mlinky.html :-)

[4] 8. 4. 2004, 09:04 – Š

Využití "železniční jižní spojky" pro městskou železniční dopravu je, pokud jsem pochopil, v tom stadiu, že město má k dispozici jakousi studii, ale nechce do toho dávat své peníze a čeká, že do toho zainvestuje stát. A ten se do toho sám taky nepohrne. Což bych ve výsledku viděl asi tak, že z toho hned tak nic nebude. Leda že by někde v těch polích udělali olympijskou vesničku.

[5] 19. 3. 2006, 20:01 – Martin Babička

Jak jsem zjistil, Vyšehrad se má obnovovat. A ne jen to. Má být využit Branický most(zvaný též Most inteligence) pro osobní dopravu z Radotína(vlak zde bude končit)do Velké Chuchle, Krče, Spořilova a Libně. Uvidíme čeho se dočkáme :-)))))...

K tomuto článku není možné vkládat komentáře.

© Honza Hučín 2004–6

Šuplík běží na PIPNI.CZ. Díky!

sber.cermat.cz

RSS Šuplíku

RSS komentářů – souhrnně

U každého článku je samostatný RSS kanál pro komentáře.

Výběr článků

Posledních 10 článků

nebo podle data:

nebo hledání fulltextem:

Archiv všech článků

Poslední komentáře

Zabili mě, parchanti [2]

8. 8. 16:48 | Pepa

Cestou kolem blogu [2]

7. 8. 21:26 | Honza Hučín

Cestou kolem blogu [1]

7. 8. 21:02 | Honza

Vrtulník nad hlavou [3]

6. 8. 14:29 | Pepa

Taková hra na volby [1]

3. 8. 18:29 | Honza

Nejčtenější

Žádné údaje nejsou k dispozici.

O mně

*1967, absolvent MFF UK v Praze (1991)

statistik, analytik, programátor, učitel, hudebník

nyní Ústav pro informace ve vzdělávání

Životopis (RTF)

Napište mi