Šuplík Honzy Hučína

Skok na navigaci (menu)

Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.

Komentovaný článek

Internet a vše kolem
30. 11. 2004

Návštěvnost cílem, pořadí prostředkem

Podrží si klasická média, např. noviny, na internetu své pozice, nebo budou vytlačeny weblogy? O debatě na toto téma se zmiňuje Adam Javůrek v posledním Respektu v rubrice Kaleidoskop (článek bohužel není veřejně dostupný on-line).

Ačkoliv jde o velmi zajímavé téma, podle mne není problém dobře definován. Co totiž znamená „udržet pozice“ a „být vytlačen“? V článku je řeč o sázce, zda weblogy předběhnou noviny New York Times ve výsledcích Googlu. Jenže být první v Googluudržením pozice stránky na webu souvisí málo.

  1. Především pořadí v Googlu závisí na vyhledávaném slově či frázi. Každý provozovatel stránek snadno vymyslí frázi, na kterou obsadí první místo. Jenže kdo kromě něho takovou frázi kdy zadá?
  2. Obecným cílem stránek není být první na nějakou častou frázi, ale mít návštěvnost. Tedy například nejprve donutit uživatele, aby si je zařadil do oblíbených položek nebo do RSS čtečky. Třeba u takových Českých novin nebo iDNES mě vůbec nezajímá, jak si stojí v Googlu – pravidelně tam chodím. Naopak návštěvy přes Google jsou v mém případě stále spíš nahodilé.

Z toho usuzuju, že pořadí ve vyhledávačích není dobré kritérium hodnocení „pozice stránek“. I kdyby v roce 2007 se N. Y. Times krčily až někde na deváté stránce (na jakou frázi?), předpokládám, že pořád budou mít vysokou návštěvnost.

Vložit vlastní komentářNávrat k článkuRSS komentářů tohoto článku

Komentáře

[1] 30. 11. 2004, 18:18 – Petr (Odkaz)

Tak to vypadá, když autor píše o něčem, čemu patrně nerozumí;) Velmi pěkně ho opravujete. Nemá vůbec žádný smysl být první na frázi, kterou nikdo nehledá... Důležitější je budování značky samozřejmě.

[2] 2. 2. 2005, 20:38 – Adam Javůrek (Odkaz)

Protestuju. :-) Možná se pletu, ale myslím, že jde o omyl. Já (na začátku glosy o něčem zcela jiném) pouze převypravoval ten příběh o sázce:

"Budou v roce 2007 v internetových vyhledavačích dosažitelnější texty
z legendárního deníku The New York Times, nebo zápisky z amatérských internetových zápisníků (weblogů)? Tato otázka se před dvěma lety
stala jádrem sporu mezi šéfem digitální sekce The New York Times Martinem Nisenholtzem a internetovým guru Davem Winerem. Pokud budou
ve výsledcích vyhledavače Google výše weblogy, Nisenholtz prohraje."

Co se vyhledávačů týče, jen jsem převypravoval ten spor. :-) Dále už je to o prezentaci o osudu celého NYT Digital na internetu.

[3] 12. 7. 2007, 10:37 – Tony (Odkaz)

Zdravim. Myslim, internetove noviny si vzdy svoje misto udrzi i do budoucna, s odstupem casu k vyse napsanym komentarum se tento trend potvrzuje a bodova hodnota techto stranek se spise zvysuje.

K tomuto článku není možné vkládat komentáře.

© Honza Hučín 2004–6

Šuplík běží na PIPNI.CZ. Díky!

sber.cermat.cz

RSS Šuplíku

RSS komentářů – souhrnně

U každého článku je samostatný RSS kanál pro komentáře.

Výběr článků

Posledních 10 článků

nebo podle data:

nebo hledání fulltextem:

Archiv všech článků

Poslední komentáře

Zabili mě, parchanti [2]

8. 8. 16:48 | Pepa

Cestou kolem blogu [2]

7. 8. 21:26 | Honza Hučín

Cestou kolem blogu [1]

7. 8. 21:02 | Honza

Vrtulník nad hlavou [3]

6. 8. 14:29 | Pepa

Taková hra na volby [1]

3. 8. 18:29 | Honza

Nejčtenější

Žádné údaje nejsou k dispozici.

O mně

*1967, absolvent MFF UK v Praze (1991)

statistik, analytik, programátor, učitel, hudebník

nyní Ústav pro informace ve vzdělávání

Životopis (RTF)

Napište mi