Šuplík Honzy Hučína

Skok na navigaci (menu)

Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.

Komentovaný článek

Internet a vše kolem
24. 9. 2004

Komentáře k jiným článkům vás zviditelní

Pokud komentujete cizí články na navštěvovaných webech, může se vám zvýšit návštěvnost stránek o procenta až desítky procent. Vyplývá to z mé zkušenosti tohoto týdne. Považuji to přitom za férovou a smysluplnou cestu ke zvyšování návštěvnosti a zviditelňování dosud málo známého blogu a blogera.

Většina článků, jak zvyšovat návštěvnost stránek, se zabývá základními radami typu:

  • zvol si zapamatovatelné jméno
  • registruj se do vyhledávačů a katalogů
  • nabídni kvalitní obsah a zajímavý design
  • zvol dobře klíčová slova a nadpisy stránek
  • apod. apod.

Některé z článků zmiňují i reklamu. Při vyvinuté bannerové slepotě a alergii mnoha uživatelů na jakýkoliv náznak reklamy je však jasné, že skutečně účinnou inzercí je kvalitní obsah, znalosti, tipy a zajímavé názory. Pokud si ale obsah smolím do šuplíku (s malým nebo velkým Š), na který přijde deset lidí denně, těžko se zviditelním a zaujmu.

Když nejde uživatel k autorovi, musí jít autor za uživatelem. Stačí sledovat hojně navštěvované stránky a přispívat do diskusí a komentářů trefnými postřehy, vlastními zkušenostmi, nebo třeba i polemickými názory. Komentář přitom ani nemusí obsahovat odkaz na některý vlastní článek, leckdy stačí, že v záhlaví vašeho příspěvku je uveden odkaz na váš web. Zaujmete-li návštěvníky, řeknou si: „Hele, toho vůbec neznám, kdopak to asi je?” A už klikají na odkaz a už je máte na svých stránkách.

V tomto týdnu jsem získal podobnou zkušenost. Přidal jsem komentáře k článkům na Intervalu, u Pixyho, jinde u Pixyho a u Yuhůa. Z těchto komentářů přišlo 6 % návštěvníků tohoto blogu (podle Navrcholu.cz). To není málo a v případě, kdybych komentoval extenzivněji, by číslo bylo patrně dvojciferné. (Ponechávám hodnocení jiných, zda byly mé komentáře pokaždé smysluplné a zda motivací některých návštěvníků nebylo spíš „to jsem zvědavý, co to je za blba”.)

V každém případě komentování cizích článků považuji za efektivní způsob zviditelnění. A na rozdíl od komentářového spammingu nebo konfrontačního pojetí a blogwaru s dlouhodobým pozitivním účinkem.

Související:
10 rad, jak zvýšit návštěvnost svých stránek
Jak zvýšit návštěvnost stránek
8 tipů, jak zvýšit návštěvnost vašich stránek

Vložit vlastní komentářNávrat k článkuRSS komentářů tohoto článku

Komentáře

[1] 24. 9. 2004, 12:12 – Jiří Bureš (Odkaz)

Je to tak, tohle funguje. Pokud jsou komentáře k věci, tak v tom nevidím nic zavrženíhodného.

[2] 24. 9. 2004, 13:26 – Milan Kryl (Odkaz)

Stejně tak jako se autor blogu seznamuje s okolním "světem", tak se následkem toho o něm dozví i okolní svět :o)

Je pravda, že pokud budou komentáře pouze od věci a úplně mimo, tak tě spíš ostatní začnou rovnou nenávidět.

Já osobně komentáře, které slouží jen k přitakání a zveřejnění odkazu na stránky komentujícího, mažu. Nepřidávají příspěvku žádnou další hodnotu a zdržují ostatních pár čtenářů, kteří chtějí přispět.

[3] 24. 9. 2004, 18:22 – MK

Chachacha, víš jakou bych musel mát návštěvnost svých stránek já? :-))))))))))))))))))

K tomuto článku není možné vkládat komentáře.

© Honza Hučín 2004–6

Šuplík běží na PIPNI.CZ. Díky!

sber.cermat.cz

RSS Šuplíku

RSS komentářů – souhrnně

U každého článku je samostatný RSS kanál pro komentáře.

Výběr článků

Posledních 10 článků

nebo podle data:

nebo hledání fulltextem:

Archiv všech článků

Poslední komentáře

Zabili mě, parchanti [2]

8. 8. 16:48 | Pepa

Cestou kolem blogu [2]

7. 8. 21:26 | Honza Hučín

Cestou kolem blogu [1]

7. 8. 21:02 | Honza

Vrtulník nad hlavou [3]

6. 8. 14:29 | Pepa

Taková hra na volby [1]

3. 8. 18:29 | Honza

Nejčtenější

Žádné údaje nejsou k dispozici.

O mně

*1967, absolvent MFF UK v Praze (1991)

statistik, analytik, programátor, učitel, hudebník

nyní Ústav pro informace ve vzdělávání

Životopis (RTF)

Napište mi