Šuplík Honzy Hučína

Skok na navigaci (menu)

Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.

Komentovaný článek

Společnost
14. 9. 2004

Už aby ta dálnice přes Středohoří byla

Jakmile člověk vyleze z lesnatého úbočí Milešovky, slyší hukot náklaďáků supících do kopce nad Velemínem a dunících dolů Bořislaví. Přejít pověstnou E55 není ani v sobotu snadné a úseky turistických značek po krajnici vyplaví adrenalin.

Stavba dálnice D8 je ukázkou úspěšnosti tzv. salámové metody. Počátkem 90. let se začalo stavět bez ohledu na to, že s úsekem přes České středohoří budou tahanice. Ve chvíli, kdy k Lovosicím přivedla komfortní dálnice desetitisíce aut denně, je jasné, že se už nedá nic jiného, než přemostit pár údolí a provrtat pár kopců v chráněné krajinné oblasti. Bezcelní prostor po vstupu do Unie byl poslední kapkou, protože do té doby aspoň pár kamionů přejelo hranice po železnici – teď už nemá cenu čekat na lovosické Role, když na Cínovci zmizely fronty.

Abych byl spravedlivý, jistě to nebude žádná katastrofa, přes Alpy takhle vedou stovky kilometrů dálnic. Jestlipak ale někoho na začátku napadlo, že s Českým středohořím nemusely být žádné problémy, kdyby se místo D8 dostavěla a renovovala R7 do Loun a do Teplic se jezdilo kolem Mostu? Na vzdálenost to není o mnoho delší a ušetřilo by se na mostech a tunelech.

Vložit vlastní komentářNávrat k článkuRSS komentářů tohoto článku

Komentáře

[1] 15. 9. 2004, 08:44 – MK

Na pořadu dne není "a nebo" ale "a současně". Ona totiž jedna silnice nestačí. R7 začíná být přeplněna po napojení na okruh kolem Prahy, a přeplněno začíná být také spojení (R7)Slaný-Velvary-Kralupy(D8) aby auta od D5 a R4 nemusela Jižní spojkou. Bohužel "severní spojka" Ruzyně-Kobylisy stále chybí.
Navíc D8 "sbírá" auta z jiných oblastí než R7, takže by se s ní stejně něco muselo udělat. Kromě toho průtah Středohořím umožní aby auta chráněnou oblastí projela rychleji,v lepším režimu jízdy a v jednom koridoru (ne rozprostřena do několika silnic) a tedy tam méně pobývala a vypustila méně škodlivin. V důsledku tedy dálnice Středohoří ochrání, což ekoteroristé vnímají jako býk rudý prapor.

[2] 15. 9. 2004, 10:40 – Honza Hučín (Odkaz)

Ad [1] Doufám, že si rozumíme správně - jak vyplývá i z titulku, za současné situace si dálnici přes Středohoří velice přeju. Souhlasím, že D8 by dříve nebo později vznikla, jenom si myslím, že to pořadí mohlo být obrácené. Z R7 stálo v roce 1990 aspoň pár kilometrů, stačilo je opravit (je rychlejší a levnější než stavět novou dálnici) a dnes se do Drážďan mohlo už dávno jezdit přes Most.
A těch pracovních příležitostí v okrese s vysokou nezaměstnaností, co by tohle spojení přineslo (nemyslím jen lehké děvy :-).

K tomuto článku není možné vkládat komentáře.

© Honza Hučín 2004–6

Šuplík běží na PIPNI.CZ. Díky!

sber.cermat.cz

RSS Šuplíku

RSS komentářů – souhrnně

U každého článku je samostatný RSS kanál pro komentáře.

Výběr článků

Posledních 10 článků

nebo podle data:

nebo hledání fulltextem:

Archiv všech článků

Poslední komentáře

Zabili mě, parchanti [2]

8. 8. 16:48 | Pepa

Cestou kolem blogu [2]

7. 8. 21:26 | Honza Hučín

Cestou kolem blogu [1]

7. 8. 21:02 | Honza

Vrtulník nad hlavou [3]

6. 8. 14:29 | Pepa

Taková hra na volby [1]

3. 8. 18:29 | Honza

Nejčtenější

Žádné údaje nejsou k dispozici.

O mně

*1967, absolvent MFF UK v Praze (1991)

statistik, analytik, programátor, učitel, hudebník

nyní Ústav pro informace ve vzdělávání

Životopis (RTF)

Napište mi