Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.
Navazuji na článek Výzkum: nebojíte se velkých obrázků a dodám ještě jednu zajímavost.
Podíval jsem se na to, který obrázek si uživatel rozklikl jako první. Podle toho lze usuzovat, co je v jeho rozhodování nejdůležitější. Následující tabulka uvádí, jak často byl ten který obrázek rozkliknutý jako první (zaměřil jsem se jen na první fázi výzkumu).
Obrázek | Četnost |
---|---|
Karolinka outdoor (s varováním) | 8 |
neoznačená s varováním | 10 |
Úsměv, prosím! | 7 |
neoznačená | 15 |
Ve vaničce | 3 |
V předchozím článku jsem uvedl, že celkové četnosti (tj. bez ohledu na to, zda fotka byla rozkliknuta jako první) se neodlišují od rovnoměrného rozdělení. Když se ale podíváme na četnosti prvního rozkliknutí, už jsme na hranici významné odchylky. A z dat je zřejmé, že jako první se rozklikávala nejčastěji neoznačená fotka, v galerii předposlední. Co k tomu uživatele vedlo?
Podle mého soudu se rozhodl podle náhledu. Náhled je tedy – aspoň v situaci malé galerie – pravděpodobně hlavní kritérium rozhodování, zda kliknout.
Související: Výzkum: nebojíte se velkých obrázků
Vložit vlastní komentář – Návrat k článku – RSS komentářů tohoto článku
K tomuto článku není možné vkládat komentáře.
© Honza Hučín 2004–6
Šuplík běží na PIPNI.CZ. Díky!
8. 8. 16:48 | Pepa
7. 8. 21:26 | Honza Hučín
7. 8. 21:02 | Honza
6. 8. 14:29 | Pepa
3. 8. 18:29 | Honza
*1967, absolvent MFF UK v Praze (1991)
statistik, analytik, programátor, učitel, hudebník