Šuplík Honzy Hučína

Skok na navigaci (menu)

Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.

Komentovaný článek

Život
4. 8. 2004

Český šinkansen

V Japonsku mají rychlíky šinkansen i na dlouhých tratích intervaly jako pražské metro. Když vám v Praze ujede rychlík, dočkáte se dalšího v nejlepším případě za hodinu, ale spíš za dvě nebo až druhý den. Ledaže byste jeli brzy odpoledne do Kolína či do Břeclavi.

Pohled na jízdní řád mě velmi pobavil. Rychlík R 705 z Prahy do Břeclavi odjíždí z hlavního nádraží ve 14.03, rychlík R 677 z Prahy do Břeclavi ve 14.08. Oba jedou každý den. Pravda, jejich stíhací závod trvá jen do Kolína, pak jede každý jinudy, ale i tak se České dráhy docela vytáhly. Třeba si to na téhle dvojici rychlíků zatím zkoušejí a až se to naučí, budou posílat vlaky po pěti minutách po celý den a mezi to vloží občas ještě nějaký osobák z Masaryčky.

Jo a ve čtvrtek 29. července, kdy jsem to objevil, dojely oba do Kolína včas. Nenajaly dráhy dvě šikmooké vlakové čety?

Vložit vlastní komentářNávrat k článkuRSS komentářů tohoto článku

Komentáře

[1] 4. 8. 2004, 09:29 – MK

No... zůstaň radši u komentářů k webům a croozeru. :-(
Intervalová doprava, mezinárodní rychlíky a přípoje v nácestných stanicích holt vyžadují, aby vlaky jezdily takto. Ty rychlíky určitě nejsou pro přepravu do Kolína. Ta přesnost je jevem poměrně běžým, ty pověsti o zpožděních se tradují asi jako staré pověsti české. Do hodiny se dočkáš rychlíku prakticky na všech hlavních tratích z Prahy, osobního vlaku pak na všech hlavních tratích. Další rychlík do Břeclavi jede v 15,03, další rychlík po koridoru jede už v 14,35. Ono to není o Šinkanzenu, ale o poptávce. Prostě nejsou lidi, co by jezdili vlaky každou hodinu. většinou lidi jedou zpráce a do práce a to se prostě nejezdí ve 12 v poledne.

[2] 6. 8. 2004, 07:41 – Lucka Jirků

No, Miloši, ty abys se ČD nezastal, viď... Vlastní zkušenost (k nezaplacení:-)): 3 roky jsem 3x až 4x měsíčně jezdila z HK do Ostravy a Opavy, teď jezdím do Ostravy a do Brna, i na krátké vzdálenosti jezdím vlakem poměrně často. Na krátkých tratích vlaky opravdu většinou zpoždění nemají, ale když chceš jet někam dál... Bohužel největší zpoždění (a to pravidelně) mívají expresy a ECčka. Když se začalo dělat na koridoru na Ostravu, tak tam měly vlaky šílená zpoždění (i přes 60 min, takže znalý cestující si mohl nechat vrátit příplatek:-)). ČD se pak nechaly slyšet, že tomu přizpůsobí nový grafikon - a když byl nový grafikon, měly vlaky sice delší dobu na dojezd, ale stejně jezdily zpožděné. Když řeknu, že stavbě koridoru přizpůsobím grafikon, a pak se v hlášení o zpoždění vymlouvám na stavbu koridoru... - není to trochu na hlavu?

[3] 6. 8. 2004, 18:50 – MK

Ale jo, s tím koridorem bylo a ještě bude trápení. Průjezd staveništěm , no. Já zas znám případy, kdy se při prodloužených jízdních dobách práce skončily a vlaky namnoze čuměly ve stanicích, nebo se ploužily šedesátkou aby si nenajížděly. Protože měnit jízdní řád mimo termín změn je taky na hlavu a hlavně to rozvazuje přípoje. No a ty rychlíky obvykle nemají v časech žádnou vatu, tak tam stačí na zpoždění fakt málo - průjezd odbočnou kolejí, dojezd osobáku a podobně a hned je 5 minut. ale Honza to psal tak jako že ČD jsou idioti, kteří nevědi, že jim jedou dva vlaky do Břeclavi 5 minut za sebou, tak jsem se jich musel zastat :-)

[4] 10. 8. 2004, 11:15 – Honza Hučín (Odkaz)

Nemyslel jsem to vůči ČD zle, naopak si mě docela získaly, že jsou schopny poslat brzy za sebou dva rychlíky, které minimálně do Kolína dojedou včas.
Šuplík asi není ideální diskusní fórum o železnici, na to mají ČD vlastní stránku (http://www.cd.cz/findex_e.php?id=5205) a o koridorech speciáně je http://koridor.sf.cz/.
Ad zpoždění: je pravda, že to bývalo horší. Ono se zpoždění dobře dohání, když trať není rozestavěná (vlastní kladné zkušenosti z poslední doby Praha-Č.B., Praha-Světlá nad Sázavou). Ale jakmile se staví, stačí pět minut a už se musí počkat na protijedoucí vlak a rychle to roste. Včera jsme jeli z Horní Lidče do Prahy, na odjezdu jsme měli 13 minut, v Přerově už jenom 9, do Třebové (tam se staví) jsme třikrát stáli a dostali se na 38, v Kolíně už to bylo jenom 31.
Jen si kladu otázku, proč rychlíky po koridoru nejedou těch 160. Schválně jsem si třikrát změřil letmý kilometr tam, kde byla maximální rychlost povolená na 160, a nikdy jsme se nedostali pod půlminutu, tj. rychlost 120.

[5] 12. 8. 2004, 10:22 – MK

No diskusní fórum ČD má velmi specifickou úroveň. Tam radši ne.
A proč se nejede 160? Inu nejprve nebyly lokomotivy , teď nejsou vagóny.

[6] 17. 8. 2004, 20:38 – Yusaku (Odkaz)

Hmmm... k tem sinkanzenum - potrebuju se ted dostat o vikendu z Hitachi do Hakodate (Hitachi je 3 hodiny na sever od Tokya, Hakodate hned jih Hokkaida, vzdalenost 750km, vzduchem 600) a akorat silene spekuluju, jak se jim vyhnout. Cesta tam a zpatky stoji normalne 10 000Kc a trva 8 hodin (2 prestupy). Cesta bez pouziti sinkace tam a zpatky trva 18 hodin (a 6 prestupu) a s vyuzitim slevoveho letniho prazdninoveho listku vyjde na 2500Kc. Problem je, ze cestou zpatky proste nemam tolik casu, takze budu muset zaplatit 6000Kc.

Zkratka a dobre - tesim se na ceske ceny, kde kdyz se rozhodnu nekam zajet, tak zanedbavam cenu dopravy (ty ceny jsou i pro Japonce dost vysoke... clovek co vyleze z vysoke tu dostane 40 000Kc mesicne, z cehoz pres polovinu obratem da za najem)

K tomuto článku není možné vkládat komentáře.

© Honza Hučín 2004–6

Šuplík běží na PIPNI.CZ. Díky!

sber.cermat.cz

RSS Šuplíku

RSS komentářů – souhrnně

U každého článku je samostatný RSS kanál pro komentáře.

Výběr článků

Posledních 10 článků

nebo podle data:

nebo hledání fulltextem:

Archiv všech článků

Poslední komentáře

Zabili mě, parchanti [2]

8. 8. 16:48 | Pepa

Cestou kolem blogu [2]

7. 8. 21:26 | Honza Hučín

Cestou kolem blogu [1]

7. 8. 21:02 | Honza

Vrtulník nad hlavou [3]

6. 8. 14:29 | Pepa

Taková hra na volby [1]

3. 8. 18:29 | Honza

Nejčtenější

Žádné údaje nejsou k dispozici.

O mně

*1967, absolvent MFF UK v Praze (1991)

statistik, analytik, programátor, učitel, hudebník

nyní Ústav pro informace ve vzdělávání

Životopis (RTF)

Napište mi