Šuplík Honzy Hučína

Skok na navigaci (menu)

Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.

Komentovaný článek

Společnost
6. 1. 2005

Viditelný Macek glosuje

A nutno říct, že přes veškeré rozpaky, které jsem kdy cítil k superpragmatickému stylu Miroslava Macka, se s jeho glosou na středu 5. ledna 2005 shoduju snad ve všem.

Témata danění finanční pomoci jihovýchodní Asii a dnešní státní smutek ponechávám beze zmínky, protože to jsou věci, které můžou stále jitřit rány. Ale za pozornost stojí tato glosa:

Ministerstvo financí chce obcím, které se příliš zadlužily, zabránit přístupu ke státním dotacím. „Je potřeba omezit růst veřejného dluhu“, zní vysvětlení. To je sice velmi chvályhodné, ale co takhle začít pěkně seshora a nejprve zabránit lidem, kteří nás na vládní úrovni každoročně příšerně zadlužují, přístup k vládnutí?

O něčem podobném jsem už psal. Fakt nevím, jakým právem mě osobně vláda zadlužila za tento rok o 10 tisíc Kč. A fakt nevím, jakým právem něco podobného upírá jiným.

Nejspíš si Viditelného Macka zařadím mezi své pravidelně čtené zdroje.

Vložit vlastní komentářNávrat k článkuRSS komentářů tohoto článku

Komentáře

[1] 6. 1. 2005, 08:46 – MK

Checheche, právem demokraticky zvoleného orgánu tě zadlužila.
Doufám že si na tuto glosu vzpomeneš někdy v roce 2007, až bude Tupolánek chvíli u moci a bude sestavovat druhý rozpočet se znalostí výsledků rozpočtu předchozího. NEVĚŘÍM že by tě zadlužil méně. Teď jsou to obvyklé opoziční kecy, které nezasluhují pozornost. V opozici si můžeš totiž plkat cokoliv a on to ví.
Mimochodem, KAŽDÝ občan je zadlužen u bank a různých lichvářských půjčovacích společností částkou 30 000,- CZK, tedy tvoje rodina téměř kilem. Ptej se svých spoluobčanů, kdo jim to dovolil. Že se tě to netýká? Jen vzdáleně a zatím.
Ostatně, státní smutek, který nekomentuješ: Pěkná licoměrnost s těmi sirénami. Ty totiž nehoukaly v rámci státního smutku, ale v rámci pravidelné zkoušky systému, tak jak houkají každou první středu. Ale mnohým politikům to nebránilo zahrnout to do projevů smutku.

[2] 6. 1. 2005, 14:06 – Honza Hučín (Odkaz)

Ad [1]: Ke schodku státního rozpočtu - uvidíme. Doufám, že databáze článků přežije do roku 2007. Můžeme se vsadit třeba o láhev dobrého pití.
K zadlužení u bank - nebudu se ptát svých spoluobčanů, to je jejich věc, že se zadlužili. Ptát se budu státu ve chvíli, kdy bude mít tendenci platit dluhy za tyto lidi z mých daní.
Ke státnímu smutku a sirénám - souhlasím.

[3] 6. 1. 2005, 15:34 – MK

OK, můžeme se vsadit - ono to bude ale složitější zjistit, budeme muset počkat tak do 2008, protože vláda pana profesora, dej mu pámbu na Hradě pokoj, sice měla na oko vyrovnaný rozpočet, ale schodky schovávala do mimorozpočtových položek a do Konsolidační banky.
No, ti lidé přestanou splácet, banky je daj k soudu, soud nařídí exekuci, exekutor jim k úhradě dluhu 30 000 sebere věci za 100 000 a dotyční jdou na dlažbu a pod most. No a pak začneš platit ze svých daní sociální podpory těm ubožákům.

[4] 7. 1. 2005, 01:47 – -toh-

Nevím, Honzo, jestli si uvědomuješ, komu jsi věnoval svůj obdiv. Praotci českého tunnelingu (proslulá kauza Knižního velkoobchodu, ale taky například méně profláklá, ale zato výnosnější "privatizace" Lázní Běloves), národního sportu, který nás všechny stál rozhodně víc, než nějaká červená čísílka v státním rozpočtu (jak finančně, tak i co se týče psychiky národa). Člověku, který přiznal, že přijal milionový úplatek od podnikatele, a hájil se tím, že mu prý ze své pozice místopředsedy ODS stejně nemohl pomoct (kromě korupce tedy i podvod). Člověku, který by v každé jiné zemi seděl v báni, nebo byl aspoň slušnými lidmi naprosto ignorován.
Všechno, co s ním souvisí, je pro mě nesmírně slizké; přesto jsem se čígro pígro snažil najít v jeho článku ty oslnivé myšlenky. Našel jsem jen obvyklou cynickou demagogii.
Rozdíl mezi dluhem státním a obecním existuje. Státní dluh mohu ovlivnit (samozřejmě teoreticky - nakolik jsou svobodné volby teoreticky totéž, co demokracie). Můžu z něj sem tam i něco mít - samozřejmě hlavně vztek, že dotuji průmyslníky a velkoagrárníky, kteří jsou za mé peníze "prasácky dobře veleživi", jak by řekl klasik, ale třeba i dobrý pocit, že žiji ve společnosti, která nenechává umřít hladem své babičky a dědečky, kteří si celý život platili, přestože lobbysté stále mumlají svou mantru: "Obligatorní výdaje je nutno snížit." A nakonec také - pokud se nestaneme druhou Sierrou Leone - nikdo to za nás nezacvaká. Zatímco drtivou většinu předlužených obcí ministr Sobotka oddlužil. Copak to není návod jak prase, pokud se nepodniknou příslušná opatření?? Co mám z velikášských plánů Rokytnice nad Jizerou, jejichž částečné výsledky si pak vedení města (za ODS) přihrálo přes sportovní klub do kapsy? Jen ten dluh, co zaplatím. A co mám z betonového monstrózního torza v obci Bublava, které jako aquapark několik let z mých daní dotoval předseda parlamentního klubu strany, která nás údajně zachrání před strašlivým státním dluhem?

[5] 7. 1. 2005, 09:07 – Honza Hučín (Odkaz)

Já dobře vím, že pan Macek má podzřelou minulost. Však jsem to taky hned na začátku napsal. Ale snažím se posuzovat názory.

Nejde o to, že by se dlouhy obcím měly promíjet - v tom s tebou naprosto souhlasím. Ale o to, že slova o ochraně před zadlužováním zní velmi podivně z úst těch, kdo zadlužují celý stát. Nejen vysokými sociálními výdaji - jak to třeba, že nikdo nesedí za prohranou arbitráž a 10 miliard v tahu?

A ještě drobnost - kritika vlády a souhlas s Mackovými názory neznamená automaticky podporu ODS. Tu jsem volil jedinkrát v životě (1992, tuším).

[6] 8. 1. 2005, 13:11 – -toh-

Ad [5]
Taky se snažím odlišovat "život" a "dílo" - když člověk píše o bláznivých muzikantech, ani to jinak nejde. Ale v tomto případě je to něco jiného - klasická ukázka "Na rohu ulice vrah o morálce káže" - a já mu tedy naslouchat nebudu. Prohlédl jsem si jeho komentáře - jeden je o tom, že "zákony bychom tedy opravdu měli dodržovat" - to je fakt k sežrání.
S větou o prohrané arbitráži naprosto souhlasím.
ODS nepodporuješ, ale sázíš na ni láhev dobrého pití - to je v situaci naprosté deziluze z politiky, myslím, mnohem víc... :-)

[7] 9. 1. 2005, 07:01 – MK

Nezaměňujme Macka a ODS. To je jako zaměňovat Kalouska a lidovce. Ale je to chyba náš všech, že takoví lidé můžou v politice existovat po tom co všechno ukradli. Lidovci si ovšem Kalouska veřejně zvolili do čela , což je o kousek horší. V tomto ohledu se mi puritánská přepjatost morálky typu USA jeví jako prospěšná.
Nemyslím, že oddlužování obcí je dobrý krok. Zdravotnictví se oddlužuje už asi po desáté a spoléhá na to.

[8] 10. 1. 2005, 11:58 – DAvid

Berte Macka jako člověka, který publikováním svých názorů umožňuje tříbit Vaše.

Minulost mu neodpářete, ale pocvičit si mozek můžete.

BTW: Malá provokace - Byl za něco z výše zmíněného odsouzen? Jestliže ne, kde je presumpce neviny? ;-)

[9] 10. 1. 2005, 14:08 – MK

Davide, ty přijdeš pro svou prostotu rovnou do nebe :-)
To že nebyl odsouzen neznamená že to neudělal, jen že to udělal tak fikaně, že mu to nedokázali. Což s presumpcí neviny nic společného nemá, nevinen samozřejmě je. Tak jako ve vězeních sedí jen druhořadí zločinci, prvořadí se chytit nedají, protože to by přestali být prvořadými.

[10] 12. 1. 2005, 09:54 – DAvid

MK: Ale kuš, říkal jsem, že jde o provokaci. Nesuď mne, když mne neznáš. :o)

[11] 6. 11. 2005, 22:14 – Karel Jirásek

Dobrý den.Při listování na internetu jsem hledal stránky pana Miroslava Macka.Přečetl jsem si Váš souhlas s glosou výše uvedeného pána.Dovolil bych si s Váma nesouhlasit ( a tím i s panem Vackem).Díky řečem o nějakém úsporném a "levném" státu se stává to,že lidé ztrácí sociální cítění a už dokonce se projevuje neúcta k důchodcům (a tím i k vlastním rodičům),protože jsou považováni za příživníky a tím zatěžují stát a proto je třeba je zanechat ať se snaží.To se můžete denně přesvědčit na diskusních stránkách Novinek či iDnes.Přitom,dle mého názoru,"levný"stát je jen utopie,který se nikde na světě ještě nepodařilo uskutečnit.Úřednictvo je už od Římských časů rozpínavé.Myslím si,že byste si měl vyzkoušet co je to žít nějakou dobu "na úkor státu",když Vás chytne třeba nemoc,či přijdete o zaměstnání."levný stát" existuje jen tam,kde vládne jeden diktátor,který veškeré národní bohatství strčí rukou své rodiny a na potřebné tudíž nejde nic.Jsem přesvědčen,že pravicový stát v rukou pana Topolánka,soudruha Tlustého apod.,by začal s tím největším zbídačením v Evropě,znamenalo by to vymizení všech sociálních norem,které za století si lidé vybojovali a i zavedli lidé mocní v minulých staletích.Myslíte opravdu, že ranní český kapitalista se umí chovat férově?Sejděte mezi lid obecný a zjistíte pravdu.Ano, stát s co nejmenším přerozdělováním, ale proboha: nevymázavejte s lidských duší to co dělá člověka člověkem: a to milosrdenství k potřebným a úctu k vlastním rodičům.
Vše dobré Karel Jirásek

[12] 10. 4. 2006, 17:48 – AeroKarel

Jo, Macek je chytrý a to mnohému vadí.

K tomuto článku není možné vkládat komentáře.

© Honza Hučín 2004–6

Šuplík běží na PIPNI.CZ. Díky!

sber.cermat.cz

RSS Šuplíku

RSS komentářů – souhrnně

U každého článku je samostatný RSS kanál pro komentáře.

Výběr článků

Posledních 10 článků

nebo podle data:

nebo hledání fulltextem:

Archiv všech článků

Poslední komentáře

Zabili mě, parchanti [2]

8. 8. 16:48 | Pepa

Cestou kolem blogu [2]

7. 8. 21:26 | Honza Hučín

Cestou kolem blogu [1]

7. 8. 21:02 | Honza

Vrtulník nad hlavou [3]

6. 8. 14:29 | Pepa

Taková hra na volby [1]

3. 8. 18:29 | Honza

Nejčtenější

Žádné údaje nejsou k dispozici.

O mně

*1967, absolvent MFF UK v Praze (1991)

statistik, analytik, programátor, učitel, hudebník

nyní Ústav pro informace ve vzdělávání

Životopis (RTF)

Napište mi