Šuplík Honzy Hučína

Skok na navigaci (menu)

Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.

Komentovaný článek

Společnost
22. 3. 2007

Nečekané vzkříšení tratě

To jsem nečekal. Trať číslo 121, tedy z Hostivic přes Středokluky do Podlešína, postupně umírala, až pro osobní dopravu zcela umřela. Když jsem předloni jel přes Hostouň na kole, bylo vidět, že se v kolejišti lesíku docela dobře daří. A jak umře trať, těžko ji obnovit pro normální provoz.

Pražská integrovaná doprava, tedy její organizátor ROPID, ale dokázala zázrak a provoz na trati se obnovuje. Dva páry vlaků o víkendu z Masarykova nádraží do Slaného s rozšířenou přepravou kol, to je skvělá zpráva. Na nádraží to máme bezbariérově a dá se tak dojet na Okoř, Budeč i jinam. Slaný je také hezké město.

Výborná zpráva, děkuju za informaci MK.

Vložit vlastní komentářNávrat k článkuRSS komentářů tohoto článku

Komentáře

[1] 22. 3. 2007, 11:07 – MK

MK ještě upřesní: Trať v úseku Středokluky-Podlešín prosperovala nákladní dopravou (letiště, sklady Opavia). Až si letiště uvědomilo, že je zásobováno jen po jediné lokálce, na které kdyby se něco stalo, zůstane bez paliva a přivážet palivo po silnici nejde, zejména po nárůstu provozu. Tak začalo chtít obnovení provozu i v úseku Jeneč(Hostivice)-Středokluky. Napomohla tomu i výstavba silnice R6 u Jenče, kde se podařilo postavit na (stále neprovozní) trati NOVÝ MOST!!! přes R6(aneb jak silnice pomohla železnici) No a tak se tedy obnovil i "zbytek" tratě (asi za 60 milionů) a nákladní provoz i v tomto úseku je udržován zatím jedním párem nákladních vlaků.
No a Praha se Středočeským krajem si zaplatily dva vlaky. Podobně jako si platěj cyklobus z Dobřichovic.
Poučení: Tohle je budoucnost a ne snahy pár jedinců zachovat provoz prázného sólo motorového vozu 4x denně odnikud nikam , jak se to dělo na této trati po osmdesátá a devadesátá léta.
PS: první víkend cyklistum nedoporučuju - bude přecpáno šotoušema!!! :-)))

[2] 22. 3. 2007, 12:49 – Jirka

Sotousu bych se nebal, jelikoz uz problehly dve zvlasni jizdy po opravene trati a vsichni nedockavci si ji tak uz projeli (vcetne me) :-)

[3] 22. 3. 2007, 13:16 – MK

Jirka: :-) No ale pravidelnej vlak je pravidelnej vlak :-)

K tomuto článku není možné vkládat komentáře.

© Honza Hučín 2004–6

Šuplík běží na PIPNI.CZ. Díky!

sber.cermat.cz

RSS Šuplíku

RSS komentářů – souhrnně

U každého článku je samostatný RSS kanál pro komentáře.

Výběr článků

Posledních 10 článků

nebo podle data:

nebo hledání fulltextem:

Archiv všech článků

Poslední komentáře

Zabili mě, parchanti [2]

8. 8. 16:48 | Pepa

Cestou kolem blogu [2]

7. 8. 21:26 | Honza Hučín

Cestou kolem blogu [1]

7. 8. 21:02 | Honza

Vrtulník nad hlavou [3]

6. 8. 14:29 | Pepa

Taková hra na volby [1]

3. 8. 18:29 | Honza

Nejčtenější

Žádné údaje nejsou k dispozici.

O mně

*1967, absolvent MFF UK v Praze (1991)

statistik, analytik, programátor, učitel, hudebník

nyní Ústav pro informace ve vzdělávání

Životopis (RTF)

Napište mi