Šuplík Honzy Hučína

Skok na navigaci (menu)

Tento blog je v současné době uzavřen.
Pokračování blogu na bloguje.cz jsem zrušil. Pokud budu někdy pokračovat, bude to spíš tady.

Komentovaný článek

Croozer
8. 9. 2004

Cyklotrasy pro Croozer - pod Milešovku

Libochovice – Třebenice – Milešov – Třebívlice – Libochovice, 45 km

Z náměstí v Libochovicích nás vyvede červená značka a ukazatele na Klapý a Třebenice. Ačkoliv krajina kolem Házmburku vypadá jako placka, čekají nás hned v prvních kilometrech dvě stoupání: jedno ven z Libochovic a druhé v obci Klapý. Ačkoliv se to nezdá, nabereme výšku, o čemž nás přesvědčí prudký sjezd k Třebenicím. Zde zamíříme do centra.

Městečko je malebné, s hezkým náměstím ve svahu, bohužel také s velkým průmyslovým provozem. Objíždí je státovka z Lovosic do Mostu, kterou nakonec překřížíme a vydáme se podél potoka do Vlastislavi. Vpravo na ostrém kopci nám kyne zřícenina hradu Košťálov, před námi se objeví světlá věž Skalka, ke které vede z Vlastislavi nečekaně prudké stoupání. Mírně do kopce to bude i dál. Hned za Skalkou pokračujeme rovně, na další křižovatce odbočíme vlevo (směr Milešov), překřížíme další sinici a pomalu šplháme k průsmyku mezi Lhotou a Ostrým. Tím se protáhneme a sjedeme do Milešova.

V Milešově je hezký zámek, bohužel nepřístupný. Nepřístupné tu jsou často i hospody a malý obchod na návsi. Ale aspoň ta Milešovka stojí za to.

Otočíme se nazpět, ale hned za koncem vsi odbočíme vpravo po rozbité silnici (směr Štěpánov). Stoupáme nejdřív mírně, za křižovatkou pak lesem docela ostře a namáhavě. Kopec se zlomí před Lukovem. Potřebujeme se dostat vlevo – můžeme buď sjet do Štěpánova a vystoupat po silnici, anebo se tvrďácky vydáme po polní cestě, které nás v dolíku vyvede na pole a v jednu chvíli donutí překonat houští, abychom po další polňačce dorazili k silnici. V každém případě se ocitneme v dalším stoupání, tentokrát mezi Pákovou horou a Hradišťany. Překonáme údolíčko, v něm odoláme dvěma odbočkám vlevo a přes návrší dorazíme do Skalice. Cesta začíná utíkat dolů a my se s ní rozjedeme. Míjíme další vršky, v dálce před sebou máme pás Džbánu a velkou rychlostí opouštíme sopečný kraj až do Třebívlic.

Ač vesnice, Třebívlice nabízejí mnoho zajímavého. Například zámek, ve kterém žila Ulrika von Lovetzow, pozdní láska J. W. Goetha. Podél zámku také pojedeme dál kolem nádraží do Solan a Lkáně. Ve vesnici na konci dlouhé návsi přejedeme doleva potok a směřujeme k Házmburku. Za zemědělskými budovami pak sjedeme na polní cestu, kterou pohodlně kolem vodní nádrže zdola objedeme Klapý. Do Libochovic už to jsou jen tři kilometry přes návrší.

Související:
Cyklotrasy pro Croozer - přes Džbán
Cyklotrasy pro Croozer – středohořské podhůří
Cyklotrasy pro Croozer - kolem Lovoše přes Labe

Vložit vlastní komentářNávrat k článkuRSS komentářů tohoto článku